گیتار یکی از سازهای زهی است که ریشه اسپانیایی دارد و دارای چهار، شش، هشت و دوازده سیم است. گیتار به دسته های الکتریک، آکوستیک و کلاسیک تقسیم می شود و با انگشت یا پیک نواخته می شود.
دایره

دایره یکی از سازهای کوبه ای است که از یک حلقه چوبی ساخته شده و یک طرف سطح آن را پوست فرا گرفته است. این ساز با ضربه زدن شست هر دو دست بر روی پوست دایره ای نواخته می شود. دایره بیشتر در شهرهای مختلف ایران از جمله خراسان، آذربایجان و ... استفاده می شود.
ابزار شست

یکی از معروف ترین آلات موسیقی پیانو است. کیبورد، پیانو و ... از جمله این سازها هستند زیرا تنها با نواختن با انگشتان دست تولید موسیقی می کنند.
تنبک

تنبک یکی دیگر از سازهای موسیقی است که از دو قسمت استوانه ای و یک گلو تشکیل شده است. این ساز از چوب و پوست گردو ساخته شده است که قسمتی استوانه ای شکل در بالای ساز دارد و دهانه آن پهن است. این ساز به صورت حرفه ای با انگشتان دو دست نواخته می شود و در نقاط مختلف ایران نیز نواخته می شود.
دهلی

ساز دهل از استوانه ای کوتاه از چوب ساخته شده و قطر دایره این ساز حدود یک متر و ارتفاع آن حدود 25 تا 30 سانتی متر برآورد شده است. اما کاربرد دهل در موسیقی چیست؟ دهل سازی جایی است که معمولاً با سرنا همراه است. در استان های مختلف از جمله کردستان، خراسان، لرستان، بلوچستان و فارس ساز دهل بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
معنی موسیقی کمانچه

کمانچه یکی از قدیمی ترین سازهای زهی در تاریخ ایران است و اولین ساز مدرن کمانچه ویولن است. این ساز هم به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی صدایی دلنشین و جذاب دارد. این ساز بیشتر در میان طوایف لر و بختیاری استفاده و نواخته می شود و ساز محلی آنهاست. اما سایر نقاط ایران نیز از این ساز استفاده می کنند.
آخرین کلمه در مورد موسیقی چیست؟

در این مقاله به بررسی چیستی موسیقی پرداختیم. موسیقی معنا و مفهوم زیادی دارد و در یک کلمه خلاصه نمی شود، از این رو نظریه های مختلفی در مورد آن مطرح شده که قابل قبول است. موسیقی هنری لطیف و زیباست که روح انسان را متاثر می کند و هر آنچه را که در کلام نمی توان بیان کرد با صداها خلق می شود. برای نواختن موسیقی سازهای مختلفی مانند تار، کمانچه، طبل، نی، طبل و ... وجود دارد که در بالا به آنها اشاره شد. سایت آوازک یکی از معتبرترین فروشگاه های اینترنتی با چندین سال سابقه درخشان در زمینه فروش تجهیزات الکترونیکی و صوتی می باشد. برای اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه ها و تجهیزات صوتی می توانید به سایت آوازک مراجعه کنید.