معاون مدیریت توسعه و منابع استاندار تهران گفت: هزینه زندگی در استان 1.5 برابر سایر استان ها است.

معاون:معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران گفت: هزینه های زندگی در این استان 1.5 برابر دیگر استان میزبان در حالی که درآمد کارکنان دولت استانی در آن متناسب با هزینه ها است که خدمات در استانهای دیگر نیز دارند و حدود نیمی از کل مالیات کشور به کشور.

"غلامرضا عباس پاشا گفت:بحث تامین و تخصیص منابع استان تهران در برابر سایر استان ها دیده شده است در حالی که هزینه های زندگی مردم و خدمات ارائه شده در تهران با سایر نقاط کشور یکسان نیست.

او یادآورشد: حتی از لحاظ جمعیت ، ساختار و حتی نیروی انسانی ، و غیره. گاهی اوقات می توان مشاهده کرد که در منابع بحث ، تهران ، ایران ، کمتر از سایر استان ها در نظر گرفته می شود.

عباس پاشا اظهار داشت: تا کنون آنچه که در استان تهران نجات یافته است ، مشارکت بخش خصوصی است که مسائل مربوط به آن پوشیده شده و در تهران دیده نمی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران گفت: نگرانی ها و خواسته های امروز فرماندار و شهرستان با توجه به هزینه 1.5 برابری زندگی در تهران است که از منابع استان در سطح وزارتخانه ها باید در نظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد که تقاضای جدی تهران این است که بودجه فرماندار باید ملی باشد و نگاهی ملی به آن داشته باشد.

عباس پاشا تصریح کرد: تهران بیش از 50 درصد از درآمدهای مالیاتی کشور را تامین می کند ، انتظار می رود که این امر در زمان تخصیص منابع مورد توجه قرار گیرد.

این مقام تاکید کرد:اعتقاد ما بر این است که تهران باید نسبت به دیگر استانها رشد قوی که به دلیل سربار خدمات تقاضا در دیگر نقاط کشور وارد استان می شود و در عمل از تهران به تمام نقاط کشور در خدمت.

وی اظهار داشت: حق مردم استان تهران این است که حداقل به اندازه سهم خود رشد کنند و نه بیشتر ، و بودجه داشته باشند.

عباس پاشا تاکید کرد:اگر منابع مالی و اعتباری برای این استان متناسب با سهم جمعیت و درآمد آن باید در نظر گرفته شود بدون شک شما می توانید ببینید تحولات بخش اداری و زیرساخت و توسعه, تهران.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران گفت: استان خواستار اصلاح بودجه را متناسب با جمعیت و هزینه های زندگی است که با تحقق آن می توان شاهد تحول در استان تهران. استان تهران سالانه بیش از 52 درصد از درآمدهای مالیاتی کشور را تامین و محقق کند در حالی که نرخ بازگشت منابع آن به گفته کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهران ، , به 2.5 در صد, همچنین به نظر نمی رسد.

شهر تهران نزدیک به هشت میلیون و استان تهران بیش از 14 میلیون نفر از جمعیت که معادل 18 درصد از کل جمعیت این کشور در نظر گرفته شده است در حالی که این منطقه از استان به 0.9 درصد از مساحت کشور به نظر می رسد.